vineri, 28 august 2009

Salată de toamnă

Ingrediente:
1 kg de morcovi,
2 ţeline mari,
1 kg de ceapă,
1 kg de gogonele,
1 kg de ardei gras,
1 kg de gogoşari,
8 rădăcini de hrean,
4 l apă,
1 l oţet,
1 kg de zahăr,
4 linguri de sare,
1 borcan de muştar,
0,5 l ulei.


Spălaţi legumele, apoi le curăţaţi de coji şi seminţe.
Daţi pe răzătoarea mare: morcovul, apoi ţelina. Puneţi-le separat în castroane.
Tăiaţi fideluţă ceapa, gogonelele, ardeiul gras şi gogoşarul şi puneţi-le tot separat în castroane.

Faceţi un baiţ din: apă, oţet, sare şi zahăr. Daţi în clocot.
În baiţul clocotit, puneţi să fiarbă timp de 5 minute, pe rând, legumele tăiate
în următoarea ordine: morcovul, ţelina, ceapa, gogonelele, ardeii graşi şi gogoşarii.
Scoateţi în strecurătoare legumele opărite, fără să le amestecaţi ...

...şi lasaţi-le să se scurgă şi să se răcească până a doua zi.

Din muştar, hreanul ras pe răzătoarea mică şi ulei...


...faceţi un sos...

...pe care îl amestecaţi bine cu legumele.

Repartizaţi salata obţinută în borcane, presaţi bine aşa încât să nu rămână aer,
puneţi capace şi păstraţi la loc întunecos şi rece.


Se poate păstra pâna la 3 luni, în cămara rece şi întunecoasă.
Se poate servi împreună cu tocane, piureuri, cartofi natur, orez sau
pur şi simplu, pe felii de pâine, ca aperitiv.

Spor la lucru şi poftă bună!

6 comentarii:

Omul cat traieste invata....Uite ca eu faceam aceasta salata , dar fara hrean. De-acum voi pune si eu, cred ca va fi mai buna cu hrean.

Bine ai venit, Diana!
Noua ne place mult hreanul... iar in aceasta salata se potriveste perfect. Mai ales ca ajuta si la conservare :P

Noroc cu http://www.reteteculinare.ro/forum/discutii/salata_de_toamna-3875/ de unde te-ai putut documenta... ;))

Draga Ovidiu, bine ai venit pe blogul meu!
Comentariul tau- usor tendentios, il pun pe seama neatentiei...
Intr-adevar, aceasta reteta este postata si pe Reteteculinare.ro!
Dar ceea ce nu ai observat este faptul ca tot eu am postat-o :P
Sunt memba a comunitatii respective si de fapt nu este singura reteta pe care o vei gasi atat pe blog cat si pe Reteteculinare.ro
Iti doresc o zi buna si ceva mai multa atentie pe viitor :))

Nu am facut niciodata salata in genul asta. Trebuie sa fie tare buna. Ma bate gandul sa o fac ,2-3 borcane , asa testez sa vad cum place in casa. Daca nu ,o mananc eu pe toata , sigur imi place.
o zi buna...pa!

Nico draga, noua ne place tare mult... E foarte buna in post alaturi de orez sau cartofi natur - dar merge de minune si langa friptura la cuptor sau chiar gratar.
Sper sa-ti placa!
O zi buna :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More