miercuri, 26 august 2009

Gem cu struguri şi dovleac


Ingrediente:
2 kg dovleac pentru plăcintă,
3 kg struguri negri,
1 kg zahăr tos cu cristalul mare,
300 gr miez de nucă,
2-3 beţe de scorţişoară,
6-8 cuişoare,
2-3 linguri de ulei,
6-8 frunze de gruşain.

Strugurii se spală şi se aleg boabele de pe ciorchine.
Boabele se pun la fiert după care se strecoară ca să se separe pulpa de coji şi seminţe.
Dovleacul se curăţă de coajă şi de seminţe, se taie bucăţi şi...

...se pune la fiert cu beţele de scorţişoară, cuişoarele şi uleiul...


... dovleacul fiert se face piure...


... şi se amestecă cu pulpa strecurată a strugurilor şi cu zahărul.
După câteva clocote se adaugă miezul de nucă spălat şi tocat (nu prea mărunt)
şi frunzele de gruşain legate într-un buchet...


... se fierb împreună, până se obţine o pastă compactă,
care nu se împraştie pe suprafaţa unei farfurii.

Se scot frunzele de gruşain şi se pune gemul fierbinte în borcane curate şi bine uscate.
Puneţi capace şi lăsaţi să se răcescă in bucătărie. Borcanele reci, se depozitează în cămara
rece, intunecoasă şi bine aerisită.

Acest gem se poate folosi la micul dejun, ca gustare în timpul zilei sau
ca umplutură pentru rulade, cornuleţe ori prajituri.


Spor la lucru şi poftă buna!

6 comentarii:

e o combinatie inedita. am sa incerc si eu reteta ta. eu am facut vara asta dulceata de dovlecei, asta tot la categoria noutati, si a iesit foarte buna.

Bun venit pe blogul meu, Loredana!
Reteta aceasta este foarte veche...
Si pentru ca sunt pasionata de traditii, am readus-o la viata!
Gustul este deosebit. Dovleacul ofera suport pentru aroma si culoarea strugurilor.
Spor la lucru si daca ai nelamuriri, sunt aici si pot raspunde oricand!

ce sunt acelea frunze de grusain?

Jully - grusainul este o planta aromatica de la care se folosesc frunzele. Marginile acestora au crestaturi foarte adanci iar aroma lor este puternic mentolata. Ar fi trebuit sa pun si poza cu frunzele de gusain...
Oricum, gemul se poate pregati si fara aceste frunze. :)

Alina super reteta, am salvat-o si eu. Frunzele am vazut ce sunt la comentarii dar strugurii negri se pot folosi orice soi?

Mersi Alina

Susu iarta-ma ca raspund abia acum...
Eu am folosit struguri de masa negri.

Gemul asa pregatit are o savoare deosebita.

O zi placuta!
Te imbratisez cu drag :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More