luni, 28 noiembrie 2011

Prajitura cu ciocolata si cocos



Prajitura este deosebit de buna...
N-o spun eu ;) A spus-o toata lumea care a apucat sa o guste :D
Poza n-am decat una :(
Cu ocazia operatiunii "curatenie de toamna"
am dat iama in poze si din viteza am sters si ce nu trebuia...
Macar a scapat una :))

Ingrediente pentru blat:
12 oua,
12 linguri zahar,
6 linguri ulei,
6 linguri cacao,
12 linguri faina,
3 lingurite esenta de rom,
3 lingurite praf de copt,
3 lingurite bicarbonat de sodiu alimentar.

Coacem 3 foi de blat urmand indicatiile de la reteta de blat.
Cantitatile sunt pentru 3 foi coapte in tava de 32x32 cm.

Crema ganache de ciocolata amaruie:
300 gr ciocolata amaruie,
300 ml. smantana lichida pentru frisca.

Ciocolata maruntita o topim pe baie de aburi si apoi
o amestecam cu smantana pentru frisca.
Lasam sa se raceasca amestecul si punem la frigider.
A 2-a zi batem amestecul cu mixerul la viteza maxima
timp de 4-5 minute. pana cand devine o crema spumoasa.
Aceasta crema o intindem uniform peste prima foaie de blat.

Crema de cocos
700 ml lapte condensat,
200 gr fulgi de cocos,
200 gr ciocolata alba,
200 ml smantana lichida pentru frisca.

Fierbem cateva clocote fulgii de cocos in laptele condensat.
Dam la rece pana a 2-a zi.
Din ciocolata alba facem crema ganache
urmand pasii de la crema de ciocolata amaruie.
Batem deasemeni cu mixerul pana creste in volum si devine spumoasa.
Amestecam crema de ciocolata alba cu crema de cocos
si intindem peste a 2-a foaie de blat.
Acoperim cu a 2-a foaie de blat si glazuram.

Glazura de ciocolata:
200 gr ciocolata cu cappuccino,
50 gr ciocolata amaruie,
2 linguri+1 lingurita ulei vegetal.

Maruntim ciocolata cu cappuccino si o amestecam cu 2 linguri de ulei.
O topim pe baie de aburi si o intindem deasupra prajiturii.

Maruntim ciocolata amaruie, o amestecam cu uleiul
si topim pe baie de aburi.
Cu ajutorul unui posh trasam linii paralele peste care trecem cu o scobitoare
inainte sa se intareasca ciocolata.

Spor la lucru si pofta buna!

10 comentarii:

Arata super bine. Merita incercata. Salutari, Nico

Arata foarte bine, felicitari!

Moammma ce bine arata si are tot ce-mi place mie.
te pup cu mult drag si-ti doresc o zi excelenta.

Imi place prajitura iar crema de cocos ma tenteaza sa o incerc si eu. Pup!

Daca are ciocolata,atunci este nu buna,ci foarte buna.Pup!

De cand vreu sa fac o prajitura "cocoasa" (Adica cu cocos), dar nu gaseam combinatia perfecta /Azi am gasit doua retete ! O sa le incerc pe amandoua! Tin sa spun ca a ta este delicioasaaaaa!

Pusa pe lista ..cand o fac nu stiu ..dar o fac! Eu am o pasiune pentru ciocolata si cocos :-P
o zi buna!

* Nico chiar merita! Puup!
* Alexandrina multumesc :)
* Micul - e o combinatie intr-adevar fericita ;P
* Sara astept sa-mi spui cum ti-a placut
* DiaMar si eu sunt fan cicolata :D
* Mona e tare buna si deosebit de fina. Te astept cu impresiile ;)
*Nicoleta si eu am liste interminabile cu tot felul de retete. Cand le va veni randul? Habar n-am!:))

Arata foarte bine :)...cred ca are si o gramada de calorii :(((
O sa incerc si eu reteta ta de ziua sotului meu. O sa fie incantat de atata ciocolata :)

Alina ce e bun e: ori imoral, ori ilegal, ori ingrasa :))
Dar o bucatica la zile mari - merge :P

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More