miercuri, 2 noiembrie 2011

Cassata

Sora tatălui meu - a lucrat pe vremuri la celebra cofetăria "Cassata" din București.
Când eram mică, mă lua cu ea la serviciu și asta era prăjitura pe care o mâncam cel mai des.
Rețeta pare complicată dar după părerea mea, necesită numai puțină atenție!
Merită -zic eu - pentru că rezultatul este delicios!
Cofetăria s-a dus demult... la fel și mătușa mea....
A rămas în urmă, amintirea unei copilării frumoase și gustul unei prăjituri deosebite...

Ingrediente pentru blat:
5 ouă,
5 linguri de zahăr,
5 linguri de ulei,
5 linguri de făină,
1 praf de copt.

Ingrediente pentru cremă:
600 gr. smântână grasă (minim 30% grăsime),
300 gr. zahăr tos,
150+250 gr. nuci prăjite,
150 gr. ciocolată neagră,
3 linguri cu vârf zahăr pudră,
3 linguri cu vârf de pudră de cacao.

150 ml. lichior de ciocolată – pentru stropit blatul.

Pregătirea cremei:
1. Punem smântâna la scurs, într-o strecurătoare îmbrăcată în tifon dublu.
O lăsăm așa, peste noapte la frigider.
Smântâna astfel pregătită o batem 2-3 minute cu mixerul.
Oprim trei linguri cu smântână astfel bătută, pe care le amestecăm cu 3 linguri de zahăr pudră
– și le folosim la ornatul prăjiturii.
Restul smântânii se împarte egal în trei castoane.

Caramelizăm 300 gr. zahăr și adăugăm 150 gr. nuci prăjite.
Răsturnăm amestecul pe o hârtie de copt, nivelăm și lăsăm să se răcească,
după care tocăm mărunt și punem în primul caston (oprim 3 linguri din nucile astfel pregătite
și le vom folosi pentru finisarea prajiturii).

Tăiem bucățele 150 gr. ciocolată și 250 gr. alune prăjite și le punem în al doilea castron.


Zahărul pudră și pudra de cacao le cernem prin sită fină apoi le punem în al treilea castron.

Amestecăm smântâna cu ingredientele adăugate.

Pregătirea blatului:
Batem spumă tare albușurile cu zahărul.
Gălbenușurile le amestecăm cu uleiul.
Făina o cernem împreună cu praful de copt.
Amestecăm cu grijă, cu ajutorul unei linguri, gălbenușurile cu albușurile și apoi cu făina.
Aluatul îl punem la copt în tavă de chec, îmbrăcată cu hârtie de copt,
în cuptorul preîncălzit, la foc mic, timp de aprox. 20 de minute.
Tăiem blatul de pandișpan în trei felii orizontale.

Îmbrăcăm tava în care am copt blatul, cu folie alimentară.
Punem prima foaie de blat, stropim cu 1/3 din lichior și punem crema din primul castron (smântâna+nucile caramelizate).

Adăugăm a doua foaie de blat pe care o stopim deasemeni cu altă treime de lichior apoi
se punem ½ din crema de cacao și crema cu ciocolată.

Punem ultima foaie de blat stropită și ea cu lichior.
Strângem bine folia și punem pentru câteva ore la frigider.

Prăjitura bine răcită o îmbrăcăm cu restul cremei de cacao apoi ornăm
cu smântâna oprită, iar marginile le îmbrăcăm cu nuci caramelizate și măcinate.


Cine poate să reziste?...


Aștept să-mi spuneți după ce o încercați :P

Spor la lucru și poftă bună!

8 comentarii:

Eu am salvat-o.Arata foarte bine si daca are nuci carameizate,atunci e preferata mea.Multumesc

Tare buna prajitura!! Felicitari!

alina iti dau o bucatica de cozonac la schimb cu o feliuta de prajiturica asta a ta care arata faina tare ,reteta salvata,o seara buna

Paradis si mie imi plac mult nucile caramelizate... Iar prajitura asta este absolut delicioasa :D

Alexandrina multumesc :)

Yaya astept cu nerabdare schimbul ;)
Eu - una, sunt topita dupa cozonac!
O seara minunata :)

Arata tare bine Cassata ta...si eu o cunosc dar in alta varianta, n-am mai facut-o de cativa ani. Mi-ai adus aminte de gustul copilariei!

Multumesc Livia! Ma bucur ca ti-am trezit amintiri placute :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More