luni, 16 ianuarie 2012

Eclere

Inainte de Craciun, intr-o criza de curiozitate, am facut eclere :D
O incercare am mai avut acum cativa ani... si am fost dezamagita de ceea ce am facut.
Acum, m-a apucat iara dorul de eclere si m-am apucat de treaba!
Nici acum nu sunt foarte incantata numai ca acuma am prins ceva shpil :))
Data viitoare (sper ca) stiu unde am gresit :P
Hai sa va povestesc din experienta (paranormala) a pregatirii cojilor pentru eclere:
Ingrediente:
1 cana apa,
1 cana ulei,
2 cani faina,
1/4 lingurita sare,
11-12 oua mari.
Apa si uleiul se pun la fiert.
Cand incep sa clocoteasca se toarna toata faina odata si se amesteca repede
ca sa nu se formeze cocoloase.
Aluatul se trage de pe foc si se amesteca pana se racoreste.
Se adauga ouale rand pe rand.
Nu se adauga urmatorul ou pana cand in aluat nu s-a incorporat oul precedent.
Am scris 11-12 oua pentru ca depinde cat de mari sunt ouale si de cat de mult ati fiert aluatul.
Aluatul trebuie sa fie usor de manevrat  nu vartos dar nici sa curga...
Aici e marea smecherie! 
Depinde de dvs sa hotarati cand va opriti: la al 11-lea sau la al 12-lea ou.
Eu le-am pus pe toate si aluatul s-a cam intins la copt :(
Din acest aluat se pun in tava - cu ajutorul unui posh -
batoane lungi de aprox. 8 cm lungime si groase de un deget 
- eu le-am pus mai groase si au iesit cam grasutze...
Se coc 10 minute la foc iute apoi inca 10 minute la foc mic - fara sa deschideti cuptorul.
Asa obtineti niste coji rumene si care isi mentin forma.
Se pot pastra cateva zile in cutie de carton la loc rece si bine aerisit.
Le-am umplut o parte dintre ele cu crema de vanilie amestecata cu frisca
iar pe altele cu crema de ciocolata bineinteles amestecata tot cu frisca.
Deasupra le-am glazurat cu ciocolata 
pe care din exces de zel am amestecat-o cu unt - si nu este bine! 
Ciocolata topita pe baie de aburi se amesteca cu ulei!!!
Asa glazura curge mai bine, se intareste frumos si ramane si lucioasa.
Asta a fost experienta ecler-istica din ajunul sarbatorilor ce tocmai trecura...
Cu totate inconvenientele mentionate - eclerele s-au topit
iar comentariile nu au intarziat sa apara:
"sa mai fi fost"

Pofta buna!


3 comentarii:

Trebuie să fac și eu, mi-am propus dar incă nu m-am apucat de treabă.
Ultima dată am făcut de ziua mea, mi-au ieșit cojile foarte bune, dar nu am avut crema, că-mi ieșise amară, de la niște lapte ce a avut gust amar.

Eu trebuie sa le fac mai des ca sa imi iasa mai bine ;)
Acum gustul a fost bun...
Pentru aspect trebuie sa fac exercitii nu gluma :))

Arata chiar foarte bine,cred ca sunt delicioase!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More