luni, 14 februarie 2011

Tort aperitiv

Ocazie specială, aniversarea soțului, m-a stârnit să pregătesc ceva... mai altceva.
Vă asigur că nu este greu - ba poate mult mai simplu decât să pregătești
tartine și să le ornezi pe fiecare în parte.
Iată cum am procedat:


Ingrediente:
pâine feliată (una albă, una graham),
100 gr. măsline negre,
200 gr. cașcaval,
200 gr. branză Philadelphia,
200 gr. branză topită cu smântână,
200 gr spanac,
4 ouă fierte,
maioneză dintr-un ou,
sare, piper macinat,
1 pachet unt.
Avertisment!!!
Nu luați în seamă ardeiul din imagine :))
Inițial am vrut să-l folosesc dar pe parcurs m-am răzgândit!


Crema nr.1
Amestecați 100 gr. brânză Philadelphia cu 100 gr brânză topită,
cu cașcavalul ras și măslinele tocate mărunt.


Crema nr.2
ouăle curățate de coajă, se dau pe răzătoarea mare și...

...se amestecă cu maioneză.
(Am să revin pentru rețeta maionezei)
Potriviți de sare și piper.


Crema nr.3
Amestecați 100 gr. brânză Philadelphia cu 100 gr. brânză topită...

... și cu spanacul scăzut si bine pasat.
Potriviți de sare și piper.


Acum, că am terminat ce era mai greu, ne ocupăm de pâine.
Tăiem coaja apoi fiecare felie în alte trei părți - aproximativ egale...


Îmbrăcăm o formă rotundă în folie alimentară.
Îmbrăcăm pereții formei cu felii de pâine (alternând feliile albe cu cele graham).
Punem și pe fundul formei un strat de paine feliată.
Apoi...


... întindem uniform crema nr.1...


... acoperim cu încă un strat de felii de pâine și punem crema nr.2...


... acoperim deasemeni cu un strat de pâine feliată și punem crema nr.3.


Acoperim totul cu felii de pâine, înfășurăm bine în folie alimentară
și dăm la rece peste noapte.


A doua zi, răsturnăm pe o farfurie rotundă,
scoatem folia alimentară și decorăm cu unt amestecat cu piure de spanac.


Spor la lucru și...


... poftă bună!

18 comentarii:

Super faina ideea.arata extraordinar,,,,,mmmm,,un deliciu!!!!Puppp!!

Multumesc Mirela!
Este de efect si tare bun la gust!

Cu siguranta am sa-l incerc.Arata bestial.
La multi, multi ani fericiti, sanatosi si norocosi sotului tau.

N-ai sa regreti :D
De fapt poti sa schimbi umplutura in functie de ce iti place mai mult.
Multumesc frumos pentru urari.
Am sa i le transmit ;P

la mul;ti ani sotului,fericire!si tie felicitari,absolut apetisant tortuletul!

Alison, Craita, va multumesc!

alina, ma bucur tare nmult ca ai dat pe la mine, asa iti descopar si eu minunatele retete.
Arata suuuuuuuuuper apetisant acest tort aperitiv!
Trebuie retinut,cu siguranta cu o salata linga in zilele fierbinti ale verii,se potriveste de minune...!
Toate cele bune sotului tau si intregii tale familii si multumesc mult pt. reteta!
Cu prietenie,
Laura S.

Multumesc frumos Laura.
Te mai astept si alta data.

Am retinut ideea cu salata. Asa poate deveni chiar un fel principal.

O zi reusita!
Alina

Bine ai venit Ionela!
Ma bucur ca iti place :)

Foarte inspirat! Si plin de imaginatie . Felicitari

Mona, pe mine ma scoate din impas.
E un aperitiv versatil si de mare efect

De la ziua sotului meu, am nimerit la ziua sotului tau. M-a atras acest Tort aperitiv, care-mi place. Pup1

Sara - incurcate sunt caile Domnului :))

felicitari Alina,este foarte frumos tortul si asa cum ai spus si tu nu este nici greu de facut

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More