vineri, 26 martie 2010

Ouă colorate cu hârtie creponată

Pentru că se apropie Paștele, vă propun să colorați ouăle , într-un alt mod:
cu hârtie creponată!
Pentru aceasta avem nevoie de:
mănuși subțiri pentru menaj,
hârtie creponată intens colorată,
ouă fierte,
100 ml otet de 9 grade.

Spălați ouăle cu puțin detergent pentru vase - pentru degresare,
apoi limpeziți-le bine cu apă rece.
Puneți ouăle la fiert în apă rece, la foc mic, timp de 15 minute.
Treceți ouăle prin jet de apă rece apoi lăsați-le într-o strecurătoare să se zvânte bine coaja.


Puneți-vă mănușile de menaj.
Tăiați bucăți mari din hârtia creponată.
Turnați puțin oțet într-o farfurie și înmuiați ușor hârtia.
Stoarceți bine ca să eliminați excesul de oțet.
Desfaceți bucata de hârtie și aranjați-o cât mai mototolit pe o farfurie.
Așezați oul fiert în mijlocul hârtiei...

...apoi strângeți hârtia având grijă să fie cât mai mototolită.
Răsuciți oul între palme ca să se lipească bine hârtia.

Lasați-l 2-3 minute așa înfofolit, apoi desfaceți hârtia.

După ce coaja se zvântă, ungeți ouăle cu puțină slănină -
ca să capete luciu și să protejeze culoarea.
Veți obține ouă cu aspect ca de marmură, cu care sper să vă surprindeți plăcut musafirii!

Ouăle astfel colorate au marele avantaj că nu colorează albușul iar mâinile rămân curate!

Spor la lucru și poftă bună!

Sărbători cu bine!

14 comentarii:

Foarte frumoasa si interesante.Multumesc de idee.

Ce frumoasa sunt, Alina.Minunate, ca de altfel tot ce ne inveti.
O sambata plina de soare sa ai.

Super ouale facute asa. Multumim de idee. Asa am sa le fac si eu.

Mammamia!sant placut surprinsa,nu am stiut ca se pot colora ouale si cu hartie creponata si arata chiar foarte bine!felicitari,am sa mai vin in vizita la tine.ciauo ciauo!!!

la mine pe blog 2 premii pt tine!

Paradis - ma bucur ca am fost de folos! :)

Micule ma faci sa rosesc ;P
Precum ouale colorate :D
O zi placuta si linistita!!!

Bianca - se pot folosi si mai multe culori la un ou...
Acestea sunt de anul trecut ;P Anul asta cred ca am sa le fac si eu cu mai multe culori... sa vedem ce iese :D

Gabriela - colorate asa, nu patrunde culoarea in ou si asta imi place tare mult! Cu vopselele din comert mereu mi s-a intamplat sa se coloreze albusul, uneori ajungea chiar si in galbenus culoarea...
Te astept oricand in vizita, usa ramane mereu deschisa ;P

Just me - multumesc frumos pentru premii! Sosesc acum sa le ridic :)

Interesant articol. Multumesc ca ne impartasesti secretele bucatariei tale, Alina. Chiar vazusem in comert cutiute gata pregatite pentru incondeiat oua si aratau pe cutie asa marmorate ca ale tale. Dar se puteau vopsi numai 10 oua si costau cam 5 eur, destul de scump. Nu mi-am cumparat. Pastele viitor voi face negresit si te vizitez din nou. Numai bine, Nico.

Nico, Lia, va multumesc :)
Ma bucur ca ideile mele sunt de folos!

sa stii ca si eu tot asa fac ouale de ani buni trebuie sa fie hartia colorata bine

Marioara draga, bine ai venit la mine pe blog ;)
Metoda asta cu hartie creponata este foarte eficienta si de mare efect :D

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More