miercuri, 23 noiembrie 2011

Baclava

Textul și pozele sunt originale.

Un dulce bun, usor de facut si de post - ca tot e de actualitate ;)

Ingrediente (pentru o tava de 30x30cm):
2 pachete foi de placinta (aprox 800gr),
aprox. 600 ml ulei vegetal,
800 gr miez de nuca pisat,
coaja rasa de la o lamaie,
1 lingura scortisoara,
2 plicuri zahar vanilat.

Pentru sirop:
800 gr zahar tos,
200 gr miere de albine,
1l apa,
coaja (numai partea galbena) de la o lamaie - taiata fasii,
un baton vanilie.

Decongelam pachetele de foi de placinta in frigider.
Asezam pe o hartie de copt trei foi de placinta, avand grija sa le ungem pe fiecare cu ulei.
Presaram cu nuci tocate amestecate cu zahar vanilat, coaja de lamaie si scortisoara.
Rulam strans si asezam ruloul in tava imbracata cu hartie de copt.

Taiem rulourile in bucati potrivite si ungem cu ulei...

... coacem la foc potrivit pana se rumeneste usor foaia de deasupra...

... fierbem un sirop pe care il lasam sa se racoreasca putin.
Cand baclavaua este coapta turnam siropul pe toata suprafata.

Presaram miez de nuca macinat.

Se serveste dupa ce s-a racit foarte bine.

Pofta buna si post usor!

5 comentarii:

Oiii mamam ce faine ti-au iesit.Lucica si Catalina vor primi in curand de la mine baclavale ca tare mult le plac.
Te pup cu drag si-ti doresc o zi faina.

Trebuie sa ma apuc de treaba.Nu am facut-o cam demult.Arata super.Pup!

Atat de mult imi plac ca abia astept de sarbatori sa le fac si eu. O zi frumoasa!

minunata!imi e dor de baclava.chiar n-am mancat de mult.foarte apetisanta ti-a iesit.pupici

Draga Yvonne si mie imi place sa daruiesc prajituri;)
Poate pentru ca nu pot sa mananc cate mi-as dori :))

DiaMar - se fac repede si se mananca la fel de repede :P

Sara ai rabdare pana la sarbatori? :))

Sarah nici eu nu mai facusem demult dar ne-am potolit pofta cu o tava pe masura :))

Va imbratsez pe toate cu drag!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More