sâmbătă, 3 septembrie 2011

Ciocolată plastică

Ciocolata plastică o folosesc (cu mare succes) în locul pastei de lapte praf sau a celei de zahăr.
Are câteva chichițe dar când ai prins șpilul - efectul este garantat!

Am să încep să-i enumăr avantajele (din punctul meu de vedere):
Unu - are un gust care mie personal mi se pare mult mai bun decât cel al pastei de lapte praf.
Doi - se lucrează incomparabil mai usor decat sus numita pastă
(Nu mi-o luați în nume de rău. Nu vreau sa denigrez în nici un fel pasta de lapte praf )
Trei - rezistă foarte bine la temperatura camerei!!!
Își menține foarte bine forma și aspectul!

Toată povestea e foarte simplă!

100gr. ciocolată (din cea simpla - fără creme sau alune ori stafide) albă, neagră sau cu lapte,
1 linguriță plină cu miere de albine
Mierea poate fi înlocuită cu energizant - efectul va fi acelși, gusturile vor fi diferite.

Asta e tot! Acuma sa va spun cum facem:
Mărunțim (separat fiecare tip) ciocolata și o punem într-un vas
(de sticlă termorezistentă, inox) care rezistă pe baia de aburi.
Eu folosesc un caston de inox, pe care îl așez deasura unei crătiți cu apă fierbinte.
Apa nu trebuie să atingă fundul vasului.
Cred că merge și la microunde dar eu nu am tehnologia necesară,
de aceea doar îmi dau cu părerea.

Amestecăm cu o lingură de lemn până se topește ciocolata.
Toată povestea asta se întâmplă pe masa din bucătărie. Nu pe aragaz!
Singura sursă de căldură este apa fierbinte.

Când ciocolata a devenit lichidă, luăm castronul de pe aburi,
adaugăm mierea și amestecăm energic.
O sa fie inițial o chestie aiurea.
Nu vă speriați!
Continuați să amestecați până se omogenizează.
În 2-3 minute trebuie să obțineți o pastă omogenă,
pe care o faceți sul și o înfășurați bine în folie alimentară.

Lăsați batonul obținut peste noapte la frigider.
Se poate păstra oricâtă vreme în frigider.
Când aveți nevoie de oarece decorațiuni, scoateți batonul de la frigider
și lăsați-l la temperatura camerei câteva ore.
Cu mânile foarte curate, frământați câte o bucățică (cam de mărimea unei nuci),
până ajungeți la consistența unei plasteline...


... cu care puteți realiza tot felul de decorațiuni:

flori, fruneze sau tot ce vă trece prin minte!

Mai jos veți vedea câteva exemple de torturi decorate cu figurine din această ciocolată.

Spor la lucru și inspirație maximă!



11 comentarii:

Wow, super idee! O sa incerc si eu, sper sa-mi iasa!

Ideea nu-mi apartine ;)
Am preluat-o si acum o folosesc cu mare succes!

Eu zic sa incerci pentru inceput cu o cantitate mica. Trebuie sa ai rabdare si sa nu dezarmezi daca nu iese din prima.
Daca ai intrebari, nu ezita! Iti raspund cu placere.
S-ar putea sa fi omis vre-un amanunt in timpul explicatiilor.

eu am incercat pasta de lapte praf de 2 ori si nu mi-a iesit asa ca am renuntat.dar am sa fac un experiment si cu ciocolata poate am mai mult noroc.acum,nu spun ca pasta de lapte praf este vinovata ci anti-talentul care sunt este responsabil pentru esec.sper doar ca ciocolata sa aibe mai multa mila si sa fie mai prietenoasa.multumesc ca ai impartasit procedeul.o zi minunata!!

Sarah draga, poate o sa ai parte de norocul incepatorului ;)
Daca ai nelamuriri, sunt aici :D
Astept sa-mi spui cum ti-a iesit!

Multumesc pentru ca ai postat reteta. Am auzit de pasta de ciocolata, aici unde sunt eu folosesc sirop de porumb in loc de miere, probabil are aceeasi functie. Reteta ta merge la favorite. Imi plac decoratiile tale :) Foarte frumoase. O zi frumoasa!

Multumesc Mihaela :)
Nu stiu cum se comporta cu sirop de porumb... Eu am mai folosit "energizant" - o chestie care seamana la aspect cu mierea de albine dar facuta din ceva sintetic :( Personal nu mi-a placut gustul si n-am mai folosit.
Te rog sa-mi spui cum ti-a iesit cu siropul de porumb.
O seara placuta!

foarte frumos,sant de acord cu tine privind ciocolata,am lucrat si sigur doresc sa mai fac,sant gustoase

Buna.
Ai acoperit si torturi cu aceasta pasta??
As vrea sa incerc pt ca e mai buna la gust, dar vroiam si parerea ta.

Am cam lipsit de pe blog in ultima vreme...
Abia acum am vazut comentariul tau :)
Nu am imbracat tortul cu ciocolata plastica si nici nu cred ca se poate deoarece este greu de lucrat cu cantitate asa de mare de ciocolata.
Iti recomand sa imbraci tortul cu glazura de ciocolata: 200 gr ciocolata alba sau neagra si 100 ml smantana pentru frisca. Poti sa pui colorant alimentar daca folosesti ciocolata alba.
Sper totusi sa-ti foloseasca informatia chiar daca a intarziat.

ciocolata plastica de diferite culori cum se face...adica ce trebuie adaugat pentru a iesi ,verde rosu etc..??

Buna ANONIM - este de ciudat sa-ti spun asa... Data viitoare te-as ruga sa te semnezi intr-un fel. Mi se pare corect deoarece tu stii ca u sunt Alina dar eu nu stiu cu cine vorbesc...

Ciocolata plastica se coloreaza precum orice preparat de cofetarie (pasta de zahar, frisca, creme, aluaturi, pasta de lapte praf sau mai stiu eu ce)cu coloranti alimentari (pasta, gel sau pulbere)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More