luni, 11 aprilie 2011

Ouă colorate cu hârtie creponată

Pentru că se apropie Paștele, vă propun să colorați ouăle , într-un alt mod:

cu hârtie creponată!

Pentru aceasta avem nevoie de:

mănuși subțiri pentru menaj,

hârtie creponată intens colorată,

ouă fierte,

100 ml otet de 9 grade.


Spălați ouăle cu puțin detergent pentru vase - pentru degresare,

apoi limpeziți-le bine cu apă rece.

Puneți ouăle la fiert în apă rece, la foc mic, timp de 15 minute.

Treceți ouăle prin jet de apă rece apoi lăsați-le într-o strecurătoare să se zvânte bine coaja.


Puneți-vă mănușile de menaj.

Tăiați bucăți mari din hârtia creponată.

Turnați puțin oțet într-o farfurie și înmuiați ușor hârtia.

Stoarceți bine ca să eliminați excesul de oțet.

Desfaceți bucata de hârtie și aranjați-o cât mai mototolit pe o farfurie.

Așezați oul fiert în mijlocul hârtiei...

...apoi strângeți hârtia având grijă să fie cât mai mototolită.

Răsuciți oul între palme ca să se lipească bine hârtia.

Lasați-l 2-3 minute așa înfofolit, apoi desfaceți hârtia.

După ce coaja se zvântă, ungeți ouăle cu puțină slănină -

ca să capete luciu și să protejeze culoarea.

Veți obține ouă cu aspect ca de marmură, cu care sper să vă surprindeți plăcut musafirii!


Ouăle astfel colorate au marele avantaj că nu colorează albușul iar mâinile rămân curate!


Spor la lucru și poftă bună!

Sărbători cu bine!

4 comentarii:

am incercat si eu anul trecut dar nu mi-a iesit :( parca as incerca si anul acesta ca vad ca la tine au iesit frumoase .

Imi plac foarte mult, dar eu am incercat o dată să vopsesc ouăle cu hîrtie creponată şi nu mi-a ieşit nimic. Ce'i drept, primisem indicaţii să tai hârtia fişii subţiri de 1 cm şi să infăşor apoi ouăle. Nu s'a colorat deloc. Sau poate hirtia nu era bună? Incă nu ştiu ce să fac.

Anul trecut am incercat si eu aceasta retea..cred ca am si scris atunci...mie nu mi-au iesit deloc:(
Poate hartia a fost de vina...poate ..nu stiu.

Eu am folosit hartie creponata mai groasa (Koh-y-noor).
Ouale trebuie sa fie uscate dar fierbinti- cand le infasori in hartia creponata.
Culorile hartiei trebuie sa fie intense.
Sper sa va fie de ajutor si sa fiti multumite de rezultat :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More