miercuri, 3 februarie 2010

Cozonac înflorit


Pentru un astfel de cozonac, aveți nevoie de:
aluat de cozonac (din 0,5 kg de făină),
iar pentru umplut - 4albușuri bătute spumă tare cu
10 linguri de zahăr tos și
10 linguri de nucă măcinată.

Iată cum procedați:
din jumatate de aluat, întindeți un disc cu diametrul de aprox. 25 de cm. și
așezați-l în tava în care coaceți.
Din alt restul de aluat, întindeți pe masa de lucru, o foaie subțire și tăiați
cu ajutorul unui pahar discuri...

... din care faceți flori pe care ...

...le așezați pe marginea discului mare.
Eu am alternat flori albe cu flori maron (din aluatul cu cacao)
și am făcut și frunze din romburi pe care le-am crestat.
În mijloc, puneți un castron cu gura in jos, care să mențină forma
cât timp crește aluatul.

Lasați să crească într-un loc călduț aprox. 1 oră.


Puneți în locul rămas în mijloc, crema de nuci.
Ungeți cu ou bătut și coaceți în cuptorul preîncălzit,
aprox.40 de minute la foc potrivit.


Spor la lucru și...


... poftă bună!

8 comentarii:

woow..super..ce bine arata!felicitari!

Arata foarte bine cozonacul asta, nu mi-as fi inchipuit ca se poate face asa ceva.
Iti multumesc pentru cuvintele frumoase.

Super! Unul dintre cei mai frumosi cozonaci vazuti pana acum!

Dragul meu MIC, acesta este unul din lucrurile care exista chiar daca nu exista :D

Bine ai venit!!!

Multumesc, Miha!
Arata intradevar bine!

Superb cozonacul, Alina. Astazi ti-am descoperit blogul si m-a impresionat placut.
Am un sac de premii de oferit si daca-ti face placere, as vrea sa le primesti si tu. Le poti ridica de pe blogul meu.

O seara frumoasa si un week-end placut !
Narnia

Multumesc de vizita Narnia :)
Am sa trec cu placere sa te vizitez.
O saptamana reusita!!!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More