vineri, 2 decembrie 2011

Fursecuri cu nuci


Textul și pozele sunt originale.

Pentru ca se apropie sarbatorile si casa este mereu plina de musafiri,
am pregatit niste fursecuri care se pot pastra in congelator - si se pot coace la nevoie,
sau se pot pastra coapte, intr-o cutie de carton, in camara rece sau pe balcon.
Stau foarte bine si pe masa... dar cine poate rezista tentatiei permanente? :))

Ingrediente:
250 gr faina (650),
200 gr miez de nuca macinat,
60 gr zahar tos,
200 gr unt (80% grasime),
1 ou,
1/2 lingurita scortisoara macinata.

Pentru glazura:
200 gr zahar pudra,
2 linguri esenta de rom
si 80 jumatati de miez de nuca - coapte aprox 10 min. in cuptor.


Framantam un aluat din faina, nuca macinata, zaharul tos, unt, ou si scortisoara.
Facem batoane de aprox. 3cm diametru, pe care le invelim in folie transparenta
si le punem la frigider aprox. 1 ora.


Taiem ruloul in felioare groase de 0,5cm,
pe care le coacem in tava, pe hartie de copt, aprox. 6-8 minute, la foc moderat.


Din zaharul pudra, rom si putina apa (daca este nevoie), facem o glazura groasa
cu care lipim cate o jumatate de miez de nuca pe fiecare fursec.


Cand s-au intarit, dam tot fursecul cu aceiasi glazura cu ajutorul unei pensule -
si lasam sa se usuce.


Ce pot sa spun? Sunt bune de rontait... la orice ora din zi (si din noapte)
in autobuz sau pe partie ;)...
Mai bune sunt daca le si impartim cu cineva :P...

... eu le impart cu voi si va mai spun micul meu secret:
se potrivesc tare bine la o cana de ness sau cappuccino!

Ps - in ultima vreme am facut o adevarata pasiune pentru cappuccino...
Dar asta este cu totul alta poveste :D

Sarbatori cu bine!

11 comentarii:

Ei daca erai tu mai aproape cum ma infiintam la tine.Tare faine ti-au iesit.
Te pup cu drag si-ti doresc weekend placut.

Cat de bine arata...sigur foarte gustoase!
o dupa-amiaza placuta!

* Cristina draga, chiar asa sunt ;)

* Micule ai grija ce-ti doresti :))

* Violette sunt bune-bune :D

che meraviglia le tue ricette ti seguiro se ti va passa a trovarmi

* Grazie Givanna :)

* DiaMar sunt tare bune! Si mie imi place nuca - mai ales in prajituri ;)

trimite si la Sibiu o cutie ca tare faine sunt hm hm

Trimit, trimit numai sa stiu mai exact unde ;P

Imi inchipui ce bune trebuie sa fie! Sunt si aspectoase ..super acum de sarbatori! Eu ador dulciurile cu nuca!
o seara buna... pa!

Nici eu nu refuz nucile... si mai ales in prajituri ;P
O zi minunata iti doresc!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More