marți, 20 decembrie 2011

Ciorba de varza

  Am raspuns provocarii lansate de Ama :)
Blogul din care trebuia sa ma inspir este chiar al ei ;)
Bineinteles ca acolo sunt o multime de retete care mai de care mai tentanta...
Mie mi-au picat ochii pe ciorba de varza :))

Mi-am permis sa fac ceva modificari retetei Amei si iata ce a iesit:
* am facut-o cu niste suncuta impanata si am renuntat la ulei,
* n-am folosit chimen...
* iar in locul cimbrului am pus leustean tocat pus in otet (de asta vara),
* in locul ardeiului proaspat am folosit pasta de ardei copti (pregatita asta toamna si pastrata in borcane)
* iar in locul cepei am pus praz :D

Ingredientele folosite de mine:
o varza micuta (aprox. 1 kg)
1 pastarnac,
o radacina de patrunjel,
2 morcovi,
2 fire de praz,
300 gr sunca impanata,
2-3 linguri pasta de ardei copti,
sare dupa gust,
leustean tocat pastrat in otet.

 Sunca am taiat-o felii apoi in batoane.
Am pus-o sa se prajeasca putin in oala in care am pregatit ciorba.
In grasimea pe care a lasat-o am adaugat legumele tocate marunt sa se inmoaie putin.

Am adaugat varza taiata grosier apoi am pus aprox. 3 litri apa fierbinte.
Am lasat sa fiarba acoperita cu capac aprox. 20 de minute.
Am adaugat pasta de ardei si am potrivit de sare.
Am mai lasat pe foc cateva clocote. 
La servit am adaugat leustean conservat in otet si am servit cu praz si ardei iute.
  Este absolut delicoasa mai ales in zilele geroase de iarna,
dupa o zi de umblat prin frig si zapada.

Pofta buna !


5 comentarii:

arata atat de apetisant! mi-ai facut o pofta de ciorbita cum nu-ti poti imagina :)
te pup si-ti doresc de pe acum Sarbatori fericite alaturi de toti cei dragi tie!

Si noi am mancat-o cu mare pofta ;)
Multumesc pentru urari :)

Cand vad varza ma ia cu lesin de pofta.Iar eu nu pot manca,din motive medicale.Pupici!

N-am vrut sa-ti fac rau... :(
Te pup si eu :)

In Ardeal ciorba asta se mai poate face cu felii de carnat de casa,afumat.Iar chimenul e de baza.
De mult n-am mai facut,asa ca mi-ai dat o idee buna rau!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More