duminică, 23 august 2009

Gogoşari umpluţi


Ingrediente:
gogoşari mici, roşii şi bine copţi,
struguri de masă (albi),
varză roşie,
morcovi,
sare gunjoasă, neiodată.
Pentru baiţ:
Pikant fix (dulce sau condimentat),
1,75 l apă plată,
300ml oţet de fermentaţie (9 grade),
250 gr zahăr tos.


Legumele se spală şi se curăţă. Morcovii se dau pe răzătoarea mare...


... varza se taie fideluţă şi se freacă cu putină sare ca să se inmoaie...


... se amestecă varza cu morcovii...


... gogoşarii curăţaţi de cotoare şi seminţe...


... se umplu (îndesat) cu amestecul de varză şi morcovi...

... borcanele proaspăt spălate se umplu cu gogoşari
iar între spaţiile libere se pun boabe de strugure fără codiţe.
Pregătirea baiţului: se fierbe apa cu zahărul, oţetul. Se adaugă pikant fix.
Se clocotesc împreună 4-5 minute. Se lasă să se răcorescă puţin şi se umplu borcanele
cu baiţ. Se pun capace apoi se lasa să se racească in bucătărie, sprijinite în capac
(această metodă ajută la formarea vidului şi nu mai necesită sterilizare).


După ce borcanele s-au racit, se pot depozita într-o cămară racoroasă,
intunecoasă şi bine aerisită. Borcanele astfel pregătite se pot păstra până primăvara.
Procesul de murare durează aprox. 1 lună.
Spor la lucru şi poftă bună!

4 comentarii:

Buna ziua!observand blogul dumneavoastra mi-a placut,si ma intrebam daca ati dori sa facem un schimb de link cu http://foto-art-pic.blogspot.com/ .Daca doriti va rog sa ma anuntati printr-un comentariu pe acest blog.Multumesc anticipat!

Buna, Radoa!
Ma bucur ca blogul meu v-a trezit interesul! Am vizitat la ramdu-mi blogul dvs. si am vazut ca aveti si alte pasiuni, nu numai bucatareala :)
Bineinteles ca mi-ar face placere sa facem schimb de link-uri.
Placerea a fost de partea mea!

Ce pofta mi-ai facut cu gogosarii astia.dar din pacate la noi nu se gasesc:(

Johanna sunt intr-adevar tare buni. Daca vrei pot sa pun la pachet ;)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More