marți, 15 februarie 2011

Coajă de citrice confiată



Ca să le păstrăm mai ușor, cojile de portocală ori lămâie, le confiem.
Așa, le putem folosi la prajituri, pentru diverse decoruri sau le ronțăim pur și simplu...

Pentru aceasta avem nevoie de portocală, lămâie - eu am folosit și lămâia verde (lime)
pentru că mi s-a părut interesant contrastul culorilor
dar și aroma pe care o are acest soi de lămâie.


Spălăm foarte bine coaja cu un burete de vase nou.
Tăiem coaja împreună cu partea albă...


... apoi tăiem fâșii groase de 2-3 mm...


... opărim fâșiile de coajă cu apă clocotită. Clătim cu apă rece
și mai repetăm operațiunea de 2-3 ori.
Această fază este necesară pentru îndepărtarea gustului amar
(specific cojii de citrice).

Măsurăm cojile cu o cană.
Câte căni de coji avem, tot atâta apă folosim și tot atâta zahăr.
Fierbem un sirop simplu din apă și zahăr.
Când clocotește, adăugăm cojile de citrice și le lăsăm să fiarbă la foc mic
aprox. 30 de minute.
Stingem focul, acoperim vasul și îl punem la rece până a 2-a zi,
când mai adăugăm o cană de zahar și fierbem la foc mic,
până cojile devin sticloase.


Scurgem cojile de sirop, le amestecăm cu zahăr tos și
le întindem pe o hârtie de copt ca să se usuce.
Amestecăm din când în când.
În câteva ore (eu le-am ținut până a 2-a zi), se vor întări.


Le putem folosi la decoratul fursecurilor, al înghețatei, sau
le putem adăuga (mărunt tocate) în checuri...


Le păstrăm într-un borcan de sticlă, închis ermetic, în frigider.


Spor la lucru!


2 comentarii:

Foarte interesant, deci vreau sa zic ca am o groaza de retete cu fructe uscate insa nu am gasit niciodata coaja de portocala confiata, reteta e nemaipomenita si mi-ai dat o idee pe care o voi pune in aplicare, imi place aroma de lamaie si lime in orice asa ca deja mi-am notat reteta, urmeaza pe lista.

Multumesc

Draga Susu, merg confiate aproximativ orice fructe.
Ma bucur ca te-am putut ajuta!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More